Volgers

woensdag 11 maart 2015

pan pastel bloemen


Hallo allemaal,

Pan pastel, wie het kent weet hoe leuk het is om er mee te experimenteren.
De basis van dit kaartje is een A4 vel fluweel karton. 
Ik heb een bloemen stencil op het papier gelegd en heb daar dylusions inkt spray, kleur crushed grape  op gesprayed. 


Van pan pastel heb ik de volgende kleuren gebruikt:
680.5 Bright Yellow Green
250.5 Diarylide Yellow
430.5 Magenta
470.5 Violet
580.5 Turquoise
800.5 Black


Uit een oud leesboek heb ik stukjes tekst gescheurd en dit hierop gemat.
Doordat je er met pan pastel overheen gaat krijgen de randen van het papier extra kleur, dit geeft een leuk effect. Ik heb met 5 kleuren pan pastel gewerkt, sommige in elkaar over laten vloeien en sommigen eerst gefixeerd, alvorens ik met een andere kleur aan de slag ging.


Links onder zie je een stempelafdruk van indigo blue. Deze is met versa mark inkt gestempeld en bewerkt met adirondak embossingpoeder, kleur wilde pruim.
Doordat je het poeder smelt krijg je dit leuke reliƫf.
rechtsboven in de hoek van de kaart heb ik dezelfde stempel gestempeld maar dan met wow primairy indigo embossingpoeder bewerkt.


Met een ander stencil heb ik nog tekst aangebracht met zwart pan pastel, en hier heel zachtjes met een spons overheen geveegd om het iets te vervagen.


Deze stempel komt uit de kit van Stampinback en heet The idiot flowers. Ik ben er zelf een tijdje naar op zoek geweest, omdat er hele leuke bloemen met diverse mogelijkheden in zitten.
De bloemen heb ik met zwart gestempeld en vervolgens de hoedjes ingekleurd met pan pastel en de witte blaadjes met een witte posca mverfstif gekleurd, nog wat witte stipjes op de hoedjes voor wat meer effect.
De tekst en de xxx komen ook uit dezelfde kit, deze heb ik met zwart inkt gestempeld.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Creatieve groetjes,
Emmy




Geen opmerkingen:

Een reactie posten