Volgers

woensdag 20 mei 2015

Vogelhuisje en romantic picture.

Hallo allemaal,

De romantic pictures zijn prachtig. Je hebt ze in bloemen, dames en vogels. Deze laatste heb ik gebruikt, omdat ik ze zo mooi vind.
Er zitten diverse formaten op een vel, hier heb ik het kleinste formaat gebruikt.



Deze shape art mal van DDBD vormt de basis.


 Op de achterkant van UNI SC 09 heb ik de mal nagetekend. De maat welke ik gebruikt heb heb ik aangegeven met een zwart V tje. Ik teken op de achterkant zodat de potloodstrepen niet te zien zijn.


Op fluweelpapier heb ik de flowers stencil van DDBD gelegd. Met een verfroller heb ik versa mark inkt aangebracht. Daarna met pan pastel bright yellow green schade 680.3, kleur aangebracht door met het sponsje voorzichtig over het vel te draaien tot het hele vel mooi bedekt is, daarna fixeren anders blijft het afgeven....


Op de achterkant van dit vel heb ik de mal nogmaals nagetekend maar dan een maatje kleiner, hier aangegeven met het zwarte V tje.
Deze heb ik vervolgens op het rode basisvel gemat.


Uit  UNI SC 09 heb ik met een ronde noor  design stans een mooie cirkel gestanst, en deze in het midden van het groene met bloemen bewerkt vel gemat. Bij deze stans zitten ook 2 hoekjes, deze heb 6 keer uitgestanst, en achter de inkepingen van de shape art mal gemat.
Het vogelplaatje is een romantic picture. Het vogelhuisje op de voorgrond komt uit de Stempel
collectie van Studio Light. Er zitten er meerdere op een sheet. Deze heb ik met pan pastel gekleurd.


PAPER PAD 13 bevat prachtige vellen met muzieknoten erop. Deze heb ik in vorm gescheurd en vervolgens de randen met distress inkt bewerkt.
Een bloemen toef mag niet ontbreken, onder de bloemen toef zit een soort wattig spul wat ik bij de bloemist heb gehaald. Daar gebruiken ze dit om in de vaas te stoppen ter decoratie. Ik trek het wat uit elkaar en bevestig het achter dit soort toefjes, geeft het net wat extra,s.


Bij  het  dubbelgevouwen olijfgroen scrap karton van 15 x 30 heb ik de op een na kleinste rand gebruikt om na te tekenen. Een kant heb ik recht gelaten, dit is de vouwrand.  De bovenkant vouw je nogmaals dubbel,  hierop mat je het gedeelte wat komt te staan op dit geheel, (de onderkant mat je op een cremekleurige vierkant van 15 x 15 cm) met daarop het met pan pastel bewerkte dessin papier, wat met de  kleinste maat mal getekend en uitgeknipt is.


Hier is mooi te zien hoe het dan staat. Doordat je op het liggende gedeelte wat hoogte aanbrengt, in dit geval door middel van een strik, kun je daar mooi de staande kaart achter steken.


Het felicitatie label zit op een vel waar diverse labels op zitten voor allerlei gelegen heden. Ik heb dit iets opgebold op het papier gemat. Erachter heb ik een strik geplakt. Hier heb ik de kaart achter "gehaakt" zodat het mooi blijft staan.
Rechts zie je nog weer zo,n mooi plaatje uit de romantic picture collectie.


Ben benieuwd of ik jullie hiermee heb kunnen inspireren.


Creatieve groetjes,
Emmy wind





1 opmerking: