Volgers

woensdag 2 september 2015

Summer at the beach tafereel

Hallo allemaal,

Wat bof je toch als DT lid van Studio Light. Bij de lijn Summer at the beach"  lijn zitten ook mooie mdf items. Dit is er een van, de vuurtoren met strandhuisje.
het is een pakket waar alles in zit om dit tafereel te maken. 


Ik ben begonnen met alle zichtbaren randen in de gesso te zetten.
In het pakket zit o.a  een 3 D stansvel waar de vuurtoren op staat.


Ook de paal met het touw, en de labels op het weg wijzer paaltje zitten op dit vel. Nog veel meer trouwens....
Aan de onderkant van de vuurtoren hou je nog wat ruimte over. Ik heb de DDBD mask art "bricks" gebruikt om de onderkant te voorzien van stenen. Laten drogen en eerst met distress inkt, scattered straw,  een kleur gegeven. Vervolgens met walnut stain nog wat opgewreven.
Zo krijg je een mooie verweerde steen look.


Het strand huisje zit op vel EASY SB 472, (welke trouwens niet in het pakket zit.)
Het dessin papier achter het zomerhuisje weer wel.



Onlangs ben ik een weekend in vlakbij Breskens geweest. Daar heb ik schelpen gezocht.
Kunnen jullie zien welke echt zijn?  De bodem en de duinen heb ik met lijm bestreken en vervolgens heel veel kanarie zand erover heen gestrooid, tot het mooi bedekt was.


Tijdens het maken van deze vuurtoren kwam ik op het idee om er net iets meer mee te doen.
Ik heb katten dus waterplanten in een open pot is geen optie, dan liggen  de plantjes in no time buiten de pot, deze glazen pot met deksel voldoet helemaal voor dit doel.
Op de bodem flink wat schelpen neergelegd, en tot slot nog een net aan de zij kant er overheen gehangen.
In een witten bak heb ik de pot met water gezet, en de bodem bedekt met schelpen. Daar heb ik het tafereel weer op geplaatst.
Het "zeewier" komt uit een zakje waar allerlei mossen in zaten.
Ben benieuwd of jullie ook "zin in het strand" krijgen bij het zien van dit geheel.



Creatieve groetjes,
Emmy 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten