Volgers

dinsdag 23 februari 2016

Vlinder op bloem....

Hallo allemaal,

Ik zit regelmatig rond te neuzen op pinterest. Geweldige plek om inspiratie op te doen en te smullen van nieuwe technieken. 


Ik zag een kaart welke met witte gesso en distress inkt was gemaakt en die vond ik prachtig. Ik heb geprobeerd om met pan pastel en memento de luxe inkt, kleur weddingdress een soortgelijk effect te bereiken.


Ik heb op een A4 vel fluweel papier de volgende kleuren in cirkels aangebracht.
430.5 magenta, 470.5 violet, 220.3 hansa yellow shade , 520.5 ultramarine blue,  660.5 chrom. oxide green,  220.5 hansa yellow, 280.5 orange, 430.3 magenta shade, 620.3 phthalo green shade, 580.3 turquoise shade, 250.5 diarylide yellow.
Vervolgens ben ik met 010 colorless blender hier voorzichtig overheen gegaan, om de kleuren mooi in elkaar over te laten lopen.


Vervolgens met versa mark inkt en deze stempels allemaal cirkels gestempeld en met dezelfde kleur pan pastel als de ondergrond bewerkt.


Wel even fixeren......


Vervolgens met een mini stencil van joy craft deze stippeltjes in diverse kleuren aangebracht, daarna weer fixeren.


Met de kleur wedding dress memento inkt heb ik met een stencil deze bloem aangebracht op de kaart.
Met zwarte inkt en een indigo blue stempel heb ik bubbels gestempeld. Met een witte molotow marker enkele rondjes van deze stempel ingekleurd.


Ook de randen van de bloem heb ik met de molotow marker geaccentueerd.
Een vlinder gestanst en deze alleen met het lijfje gemat op de kaart. 
Dit geheel heb ik gemat op zwart papier, en vervolgens op wit linnenkarton.
Ben benieuwd of ik jullie heb kunnen inspireren met deze kaart.

Creatieve groetjes,
Emmy Wind


Geen opmerkingen:

Een reactie posten